חנות וירטואלית היא ההזדמנות עבור כל עסק למכור את שירותיו או מוצריו ברשת ובכך להגדיל משמעותית את מחזור המכירות, תוך צמצום משמעותי של עלויות תפעול.
כך שגם בזמן שאתם ישנים, מבלים עם הילדים, צופים בטלוויזיה או קוראים ספר, החנות ממשיכה לעבוד ולייצר הכנסה.
בניית חנות וירטואלית זה לא משחק ילדים. מדובר בפיתוח דקדקני ומורכב שכל מטרתו היא לייצר חוויית קניה מיטבית עם דגש על הפרטים הקטנים ביותר.
אלו חלק מהשאלות עליהן נענה יחדיו, לפני שנתחיל תהליך של בניית חנות וירטואלית:
מי הלקוח?
מהם הרגלי הקניה שלו/ה?
מהם הרגלי הקניה שלו/ה?
מה אנחנו מוכרים?
האם מוצר פיזי/וירטואלי?
האם שירות?
האם מוצר פיזי/וירטואלי?
האם שירות?
האם יש עלויות משלוח?
אם כן, לאן אנו שולחים ומהן העלויות?
אם כן, לאן אנו שולחים ומהן העלויות?
האם יש צורך לחשב מיסים?
מה לגבי מבצעים והנחות?
מהם אמצעי התשלום שמכבדים בחנות?
ועוד…
ועוד…
דוגמאות לחנויות וירטואליות:
כשאנו ב- face 2 face בונים חנות וירטואלית, אנו נותנים מענה לכל הפרטים הנ"ל וזוכרים שמעבר לחנות מדובר באתר שצריך להיות גם שיווקי, ייצוגי ומניע לפעולה.